“MÜZİK DİNLEME VE ÇALGI PERFORMANSINDA SES – TINI – ALGI BİLEŞENLERİ” TEMASIYLA DÜZENLENMEKTE OLAN SEMPOZYUMUN BİLDİRİ ÖZETLERİNİN SON GÖNDERİM TARİHİ 20 NİSAN 2014
Ses ve tını üzerine yapılan çalışmaların çokluğu tek bir şeyi ifade eder: Karmaşık yapıları ve algının ikisinin de varlığı için gereken bir şey olması. Fizyolojik algı ilk adımdır ama süreç, beyinde son bulur. Önce sesi ardından tınıyı algılayan beyin, bu boyutuyla araştırmacılara yeni ufuklar açar. Farklı müzik kültürlerinin çözümü için etnomüzikolojinin gösterdiği yol tını analizidir. Müziğin tınısal analizi, tınının bir kültürel değer olarak müzikbilimcilere inanılmaz bir araştırma alanı yaratır. 20. yüzyılın başlarından itibaren Avrupa dışı müzik kültürlerinin anlaşılmasında batı terminolojisinin yetersizliği gerek ses gerekse tını için yeni adlandırmalara neden olur. Bu da bize her kültürün kendine özgü bir ses ve tını anlamları olduğunu gösterir. Ses renginden öte tını olarak tercih edilen ve sound olarak da karşımıza çıkan sözcüklerin anlam boyutlarının genişliği şaşırtıcı ancak bir o kadar da doğaldır. İzmir’li bir bağlama sanatçısı, çalgı yapımcısına kendisi için yapmasını istediği bağlamayı “nezleli” olarak tanımlıyor. Nezleli, bu sanatçıya göre doğal duyumdan uzak “hafif cızlama” biçiminde yeni bir tanımı beraberinde getiriyor. Sap kalınlıklarının ya da kullanılan ağacın farklı olması, performansçıların değişik tercihleri anlamına geliyor. Tını algısının çok boyutlu olması, özellikle nöropsikoloji alanında çalışanların da yoğun ilgisini çekmekte. Akustik, psikoakustik, dilbilim, eğitim ve onlarca disiplinde çalışan araştırmacılar, çeşitli kuramsal çerçevelerle farklı araştırmalar yapmayı sürdürüyor. Sürdürülebilir yapısıyla dikkat çeken, müzik ve müzikbilim çalışmalarına yeni ve özgün araştırmalar kazandırmayı amaç edinen Hisarlı Ahmet Sempozyumu’nun altıncısının konusu “ses – tını – algı” olarak belirlendi.
Sempozyum Alt Başlıkları:
Müziğin Tınısal Analizi ve Yöntemleri
Etnomüzikoloji’de Kültürel Çevre ve Tınısal Algı
Kültürel Doku ve Tını
Çalgı Tınıları ve Analizleri
Performansçıların ve Çalgı Yapımcılarının Tınıya Yönelik Beklentileri
Çalgı Eğitiminde Tını
Müzik Pedagojisi ve Tını
Çok Anlamlı Bir Fenomen: Sound
Müzik Endüstrisi ve Profesyonel Müzik Kayıtları Çerçevesinde Tınısal Değişim
Multidisipliner Araştırmalarda Ses ve Tını
Mekân Akustiği
Sempozyum Takvimi
Bildiri Özetlerinin Son Gönderimi 20 Nisan 2014
Kabul Edilen Özetlerin İlan Tarihi 30 Nisan 2014
Katılım Ücretlerinin Son Gönderim Tarihi 15 Mayıs 2013
Sempozyum Programı İlan Tarihi 17 Mayıs 2013
Sempozyum Tarihi 28-30 Mayıs
Ayrıntılı bilgi için Sempozyum Sitesi: